آتش بر آب،حمیدرضا(1388).عصر طلایی و عصر نقره ای شعر روس، تهران: نشر نی.
آیتی،اکرم(1392الف).«بررسی نشانه-معناشناسی گفتمان در شهر پی دارو چوپان نیما یوشیج»،جستارهای ادبی،ش180.
آیتی،اکرم(1392ب).«"مانلی"، نشانه سیال؛ بررسی نشانه-معناشناختی شعر "مانلی" نیمایوشیج»، شعر پژوهی،زمستان،ش18.
حافظ،شمس الدین محمد(1376).حافظ به سعی سایه، تهران: نشر کارنامه.
حافظ،شمس الدین محمد(1387).دیوان حافظ بر اساس نسخه های خطی سده نهم،تدوین سلیم نیساری،تهران:سخن
حسنزاده،میرعلیعبدالله،کنعانی،ابراهیم(1390).«بررسی الگوی نشانه-معناشناسی گفتمانی در شعر قیصر امینپور»، پژوهشهای ادبعرفانی،ش2.
حمیدیان،سعید(1396).شرح شوق، تهران: نشر قطره .
دادبه،اصغر،و دیگران(1391).حافظ(زندگی و اندیشه)مجموعه مقالات،زیر نظر کاظم موسوی بجنوردی، تهران: مرکز دایرة المعارف بزرگ اسلامی.
سیدان،الهام(1395).«بررسی نقش گسست و پیوست در زنجیره ی گفتمانی غزل های روایی حافظ: رویکرد نشانه – معناشناسی»،جستارهای زبانی،ش 32.
سیدان،الهام(1396).«نظام ارزشی گفتمان در غزلیات قلندری حافظ»،جستارهای زبانی،فروردین و اردیبهشت،ش36.
شعیری،حمیدرضا،1386،رابطه نشانهشناسی با پدیدارشناسی با نمونهای تحلیلی از گفتمان ادبی هنری،ادب پژوهی،ش 3.
شعیری،حمیدرضا(1388الف).«از نشانه شناسی ساختگرا تا نشانه - معناشناسی گفتمانی»،نقد ادبی،زمستان ،ش 8.
شعیری،حمیدرضا(1388ب).«مبانی نظری تحلیل گفتمان رویکرد نشانه-معناشناختی»،پژوهشنامه فرهنگستان هنر، بهار،ش 1.
شعیری،حمیدرضا(1395).تجزیه و تحلیل نشانه-معناشناختی گفتمان،تهران:سازمان مطالعه و تدوین علوم انسانی دانشگاهها(سمت).
شعیری،حمیدرضا(1396).مبانی معناشناسی نوین،تهران:سازمان مطالعه و تدوین علوم انسانی دانشگاه ها(سمت).
شفیعی،سمیرا،قبادی،حسینعلی،شعیری،حمیدرضا(1395).«تحلیل نشانه-معناشناختی گفتمان روایی«ضحاک و فریدون» بر اساس نظریه گرمس»،دو فصلنامه ادبیات حماسی، بهار و تابستان،ش 5، صص 129-99.
صفوی،کوروش(1391).نوشته های پراکنده(دفتر اول) معنی شناسی، تهران:انتشارات علمی.
فاضلی،مهبود،علیزاده کلور،معصومه شیرین(1394).«بررسی نظام عاطفی گفتمان در شعر «سفر بخیر» شفیعی کدکنی با رویکرد نشانه- معناشناسی»جستارهای زبانی،فروردین و اردیبهشت،ش22.
فاولر،راجر(1390).زبان شناسی و رمان،ترجمه محمد غفاری، تهران: نشر نی.
کاشانی،عزالدین محمود بن علی(1389).مصباح الهدایه و مفتاح الکفایه، تصحیح جلال الدین همایی، تهران:انتشارات زوّار.
کریمیمطهر،جاناله(1379).«نگاهی به تأثیر متقابل ادبیات فارسی و روسی»،
پژوهش ادبیات معاصر جهان،بهار و تابستان،ش8،صص56-48.
میرسکی،دمیتری(1354).تاریخ ادبیات روسیه،ترجمه ابراهیم یونسی، جلد اول،تهران:انتشارات امیرکبیر.
نبیئیان،پانتهآ،شعیری،حمیدرضا(1395).«تحلیل نشانه-معناشناختی فرایند تشخیص در گفتمان ادبی: مطالعهٔ موردی پاچهخیزک نوشته صادق چوبک»، پژوهشهای زبانی، س7 ،ش1.
یحییپور،مرضیه،کریمیمطهر،جاناله(1396).«الهامبخشی شاعران شیراز(سعدی و حافظ)به اشعار روسی»،پژوهش زبان و ادبیات فارسی،ش47.
یحیی پور، مرضیه،کریمی مطهر، جان اله،روداکووا، سوتلانا(1397).«جایگاه غزل و عرفان خواجه حافظ شیرازی در اشعار روسی»،عرفان اسلامی،ش 55.
یحییپور،مرضیه،کریمیمطهر،جاناله(1397).حافظ و شاعران روس،تهران :دانشگاه تهران.
یحیپور،مرضیه،معتمدنیا،معصومه،کریمیمطهر،جاناله(1397).«عرفان شرقی در آثار کانستانتین بالمونت شاعر سمبولیست و ملک الشعرای روسی»،پژوهشنامه انتقادی متون و برنامههای علوم انسانی، س 18، ش8.
Алексеев П. В.)2014). Хафиз в творческом сознании А.А. Фета,Сибирский филологический журнал ,№ 1. С. 71–79. – 0,82 п.л.
Саяпова, А.М.(2010). Диалог творческого сознания А.А. Фета с Востоком (Фет и Хафиз), Издательство «Флинта» Издательство «Наука», Москва.
Синельников, М.И.(2016). Иран и персидские мотивы в стихах русских позтов, москва.
Синцов Е.В.(2012).Одухотворённый поэзией и мудростью Востока,Саяпова:Диалог творческого сознания А.А.фета с Востоком(фет и Хафиз),ученые записки казанского университета,Гуманитарные Науки:223-226.
Фет,А.А.(1901).Полное Собрание Стихотворений Фета, 2тома ,петербург.
Фортунатов,Н.М, Уртминцева М.Г, Юхнова И.Сю,(2016).История Русской Литературы XIX века,том2,М.