قرآن کریم.
ابونصری هروی، قاسم بن یوسف (1346).
ارشاد الزراعه، به اهتمام محمد مشیری،
تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
امینی، ابراهیم بن میرجلالالدین (1383). فتوحات شاهی(تاریخ صفوی از آغاز تا سال
٩٢٠هـ.ق)، تصحیح محمدرضا نصیری، تهران: انجمن آثار و مفاخر فرهنگی.
انوری ابیوردی، محمد بن محمد (1376). دیوان انوری، با مقدمه سعید نفیسی، تهران:
موسسه انتشارات نگاه.
باربارو، جوزوفا. آمبروجو کنتارینی. کاترینوزنو، آنجو للو و ونچنتو دالساندی (1381).
سفرنامه های ونیزیان در ایران، ترجمه منوچهر امیری، تهران: خوارزمی.
بلر، شیلا و جاناتان بلوم (1388). هنر و معماری اسلامی(2)، ترجمه یعقوب آژند،
تهران: سمت.
پوپ، آرتور و فیلیس آکرمن (1387). سیری در هنر ایران، ترجمهی نجف دریابندری،
جلد3، تهران: انتشارات علمی و فرهنگی.
جامی، مولانا عبدالرحمن (1390). بهارستان، به تصحیح: اسماعیل حاکمی، تهران: نشر
اطلاعات.
جودکی عزیزی، اسدالله. داوود صارمی نائینی و افشین ابراهیمی (1393). مربع نهبخشی
و نهگنبد در معماری (با تاکید بر معماری ایرانی و سرزمینهای همجوار)، تهران:
انتشارات گنجینه هنر.
حر عاملی، محمد بن حسن (1365). تتمیم امل الآمل، محقق احمد حسینی اشکوری،
قم: کتابخانه حضرت آیت الله العظمی مرعشی نجفی(ره).
حکمت، علی اصغر (1386). جامی متضمن تحقیقات در تاریخ احوال و آثار منظوم و
منثور خاتم الشعرا نورالدین عبدالرحمن جامی ٨١٧-٨٩٨ هجری قمری، تهران: توس.
خواند میر، غیاث الدین بن همام الدین (1372). مآثر الملوک: به ضمیمه خاتمه خلاصه
الاخبار و قانون همایونی، تصحیح هاشم محدث، تهران: موسسه خدمات فرهنگی رسا.
خوانساری، مهدی و دیگران (1383). باغ ایرانی بازتابی از بهشت، ترجمه مهندسین مشاور
آران، تهران: انتشارات سازمان میراث فرهنگی.
دهلوی، امیرخسرو (1362). خمسه، مقدمه و تصحیح: امیر احمد اشرافی، تهران: انتشارات
شقایق.
دهلوی، امیرخسرو (1354). قِرانالسعدین. پیشگفتار از احمد حسن دانی، اسلامآباد: مرکز
تحقیقات فارسی ایران و پاکستان.
دهلوی، امیرخسرو (1302). مطلعالانوار، آرایش محشی: مولانا مولوی محمد ابوالحسن،
لکهنو: نولکشور.
رستم الحکماء، محمد هاشم (1382). رستم التواریخ، تصحیح: میترا مهرآبادی، تهران:
دنیای کتاب.
روزبهان، فضل الله (1382). تاریخ عالم آرای امینی: شرح حکمرانی سلاطین آق قویونلو
و ظهور صفویان. تصحیح محمد اکبر عشیق، تهران: میراث مکتوب.
سعدی، مصلح بن عبدالله (1376). گلستان سعدی: پس از مقابله هفت نسخه خطی و
ده نسخه چاپی، به کوشش: نورالله ایزدپرست، تهران: دانش.
سلطانزاده، حسین (1390). «نمادگرایی در تاج محل»، مجله هویت شهر، شماره 9، سال
پنجم، پاییزو زمستان، 48-37.
شاردن، ژان (1393). سفرنامه شاردن، ترجمه: اقبال یغمایی، جلد5، تهران: انتشارات
توس.
شیرازی، عبدیبیگ (1974). آیین اسکندری، با مقدمه ابوالفضل هاشم اوغلی رحیموف،
مسکو: اداره انتشارات دانش.
طرب نائینی، محمد جعفربن محمد حسین (1355). جامع جعفری، به کوشش ایرج
افشار، تهران: انجمن آثار ملی.
عطار نیشابوری، محمد بن ابراهیم (1386). مختارنامه ( مجموعه رباعیات عطار )،
محقق محمد رضا شفیعی کدکنی، تهران: سخن. 1386.
علامی، ابو الفضل بن مبارک (1385). اکبر نامه: تاریخ گورکانیان هند، به کوشش
غلامرضا طباطبایی مجد، تهران: انجمن آثار و مفاخر فرهنگی.
فیض کاشانی، محمدبن شاه مرتضی (1381). کلیات علامه ملا محمد محسن فیض
کاشانی (دیوان فیض کاشانی)، تصحیح و تنظیم: مصطفی فیضی، فیروزه فیضی
کاشانی و فائزه فیضی کاشانی، قم: اسوه.
کخ، ابا (1373). معماری هند در دوره گورکانیان، ترجمه حسین سلطانزاده، تهران: دفتر
پژوهش های فرهنگی.
کلیم کاشانی، ابوطالب (1369). دیوان ابوطالب کلیم کاشانی، تصحیح: حسین پرتو
بیضایی، تهران: کتابفروشی خیام.
کمپفر، انگلبرت (1350). سفرنامه کمپفر به ایران، ترجمه کیکاووس جهانداری، تهران:
انجمن آثار ملی.
کیانی، محمد یوسف و ولفرام کلایس (1373). کاروانسراهای ایران، تهران: سازمان
میراث فرهنگی.
گودین، گادفری (1388). تاریخ معماری عثمانی، ترجمه اردشیر اشراقی، تهران:
فرهنگستان هنر.
مولانا، جلالالدین محمد بلخی (1385). مثنوی معنوی بر اساس نسخه نیکلسون، به کوشش سعید حمیدیان. تهران: نشر قطره.
مولوی، جلال الدین محمد بن محمد (1384). کلیات شمس تبریزی(دیوان کبیر
شمس)، تصحیح بدیع الزمان فروزانفر، تهران: طلایه.
نامی اصفهانی، محمد صادق (1363). تاریخ گیتی گشا در تاریخ زندیه، مقدمه سعید
نفیسی، تهران: اقبال.
نظامی، الیاس بن یوسف (1381). اقبالنامه نظامی گنجوی، محقق: برات زنجانی، تهران:
دانشگاه پهلوی.
نعیما، غلامرضا (1385). باغهای ایرانی، تهران: انتشارات پیام.
واصفی، محمدبن عبدالجلیل (1349). بدایعالوقایع، محقق: الکساندر بلدروف، تهران:
بنیاد فرهنگ ایران.
هدایت، رضا قلی بن محمد هادی (1385). سفارتنامه خوارزم، تهران: نشر میراث
مکتوب.
Huff, Dietrich (2005). “From median to achaemenian palace architecture”,
Iranica Antiqua, Vol. XL. 371-395.
Ó Kane, B (2005). “The origin, development and meaning of the Nine-bay
planin Islamic Architecture”, A Survey of Persian Art from the
prehistoric times to the present, XVIII, Islamic Period, edited by
:Daneshvari. Abbas, Costa Mesa (California), 189-244.
Stierlin, Henri (1994). Islamic India, Benedikt Taschen, Lausanne.