پورنامداریان، تقی (1388)، گمشدهی لب دریا، تهران: سخن.
حافظ، شمس الدّین محمّد (1393)، دیوان حافظ، تصحیح: هوشنگ ابتهاج(سایه)، چاپ هفدهم، تهران: کارنامه.
خرّمشاهی، بهاء الدّین (1373)، حافظنامه، تهران: علمی و فرهنگی.
راستگو، سیّد محّمد (1383)، عرفان در غزل فارسی، چاپ اوّل، تهران: علمی و فرهنگی.
روحانی، مسعود (1390)، « بررسی کارکردهای تکرار در شعر معاصر(با تکیه بر شعر سهراب سپهری، شاملو، فروغ)»، شعرپژوهی، ش 30، صص145-168.
شفیعی کدکنی، محمّدرضا (1373)، موسیقی شعر، تهران: طوس.
شمیسا، سیروس (1374)، نگاهی تازه به بدیع، تهران: دیدگاه.
صبور، داریوش (1355)، آفاق غزل فارسی، تهران: پدیده.
طالبیان، یحیی (1388) « بررسی نقش موسیقایی قافیه در شعر حافظ» ، مجلّهی ادب و زبان فارسی، ش 22، ص 115-140.
طه حسین و دیگران (1954)، التّوجیه الادبی، قاهره.
عنایتی، محمّد (1391) « پژوهشی در نقش موسیقایی تکرار و دیگر کارکردهای آن در شعر فروغ فرّخزاد»، کاوشنامهی زبان و ادبیات فارسی، ش35، صص323-352.
غلامرضایی، محمّد (1381)، سبک شناسی شعر پارسی از رودکی تا شاملو، تهران: جامی.
فتوحی، محمود (1386)، بلاغت تصویر، چاپ اوّل، تهران: سخن.
قویمی، مهوش (1383)، آوا و القا: رهیافتی به شعر اخوان ثالث، چاپ اوّل، تهران: هرمس.
کرمی، محمّدحسین (1383) «واج آرایی در شعر خاقانی»، پژوهش زبان و ادبیات فارسی، ش سوّم، صص 137-161.
مرتضایی،جواد (1381)، «تکرار قافیه در شعر حافظ»، مجلّهی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه فردوسی، ش 1و2، صص 53-74.
مؤتمن، زینالعابدین (1355)، تحّول شعر فارسی، چاپ سوّم، تهران: کتابخانهی طهوری.
وحیدیان کامیار، تقی (1383)، بدیع از دیدگاه زیبایی شناختی، چاپ اوّل، تهران: سمت.
همایی، جلال الدّین (1373)، فنون بلاغت و صناعات ادبی، چاپ دهم، قم: ستاره.